Matti Lintulahti

Joko olet valmis vuoteen 2015? Tässä vuoden alun kunniaksi nopea yhteenveto viime vuoden suosituimmista kirjoituksistamme tarinankerronnasta, sisältömarkkinoinnista ja oman median rakentamisesta.

1. Näin Suomen paras yritystarinankertoja Vincit hyödyntää tarinoita

Vincit on todennäköisesti Suomen paras ja innovatiivisin firma mitä tulee tarinoiden ja tarinankerronnan hyödyntämiseen. Tarinallisuus on läsnä kaikessa aina toimiston sisustuksesta, viestintään ja strategiaprosessiin. Lue lisää…

2. Facebook käytetyin, Linkedin tehokkain sosiaalisen median kanava yritysten sisältömarkkinoinnissa

Kolme selvästi suosituinta sosiaalisen median palvelua ovat Suomessa Facebook, Youtube ja Linkedin. Peräti joka viides sisältömarkkinointia tekevä yritys ei käytä sisältöjensä jakamisessa mitään sosiaalisen median kanavaa. Lue lisää…

3. Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014

Suomalaiset yritykset ovat sisältömarkkinoinnin suunnitelmallisessa hyödyntämisessä jäljessä muita maita niin määrällisesti kuin laadullisesti. Tämä selviää tekemässämme Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014 – raportista, joka perustuu 200 suomalaisen yrityksen markkinointiviestinnästä päättävien ihmisten vastauksiin. Lue lisää…

4. Viisi periaatetta hyvään sisällöntuotantoon Norwegianilta

N valittiin vuonna 2013 vuoden lehtilanseeraukseksi Britanniassa, eikä voi muuta kuin ihmetellä lehden kykyä kietoa lukija pauloihinsa numerosta toiseen. Lehdestä puuttuu kaikki se suoritteisuus ja kaavamaisuus, joihin useat muut lentolehdet lankeavat. Lue lisää…

5. Yhdeksän asiaa jotka tarvitaan onnistuneen oman median rakentamiseen

Paras sisältömarkkinointi lähtee aina asiakkaan tarpeesta ja niistä kanavista, joissa hän luonnollisesti on ja luonnollisesti liikkuu. Toimivaa omaa mediaa ei pidä koskaan lähteä tekemään suin päin, vaan se tarvitsee taustalleen toimivan suunnitelman, konseptit ja oikeat resurssit. Lue lisää…

6. Miksi aitous ja henkilökohtaisuus on niin vaikeaa

Meidän jokaisen pitäisi olla lähempänä toisiamme, kuunnella paremmin, ymmärtää enemmän, niin kotona, työpaikalla kuin oikeastaan kaikkialla. Ehkä silloin aitous ja henkilökohtaisuus ei olisi enää niin vaikeaa. Lue lisää…

7. Jeff Bullas Suomessa: 11 vinkkiä miten nousta asiantuntijasta vaikuttajaksi

Tässä Jeff Bullasin yksitoista vinkkiä jokaiselle asiantuntijalle sellaisena kuin Bullas ne esitti Asiantuntijasta vaikuttajaksi -huippuseminaarissa Helsingissä, tietenkin omilla ajatuksillani hyöstettynä. Lue lisää…

8. Patagonian ja Scandinavian Outdoor Storen uutiskirjeet vertailussa – kumpi saa euroni?

Olen patikoijana ja aktiivisena ulkoilmaihmisenä niin Patagonian kuin Scandinavian Outdoor Storen parasta kohderyhmää. Miten näiden kahden erilaisen yhtiön uutiskirjeet ja viestintä vaikuttavat minuun ja mitä ne saavat tekemään? Lue lisää…

9. Kahdeksan oleellista asiaa tietää – mitä on hyvä sisältömarkkinointi?

Minulta on usein kysytty, mitä se sisältömarkkinointi oikein on, jos se ei ole omien tuotteiden mainontaa journalistisin keinoin. Sisältömarkkinointia on vaikea ymmärtää ja sisäistää, koska se nostaa asiakkaan kaiken keskiöön ja tarinoiden sankariksi yrityksen brändin ja tuotteiden sijaan. Lue lisää…

10. Miksi jokainen yritys tarvitsee oman journalistin?

Jokainen yritys tarvitsee journalistista osaamista, koska sisältömarkkinoinnissa näkökulma käännetään yrityksestä asiakkaaseen. Yritys alkaakin kertoa niistä yrityksen ja oman toimialan asioista, jotka ovat asiakkaiden mielestä merkityksellisiä, kiinnostavia, tärkeitä, viihdyttäviä tai hyödyttäviä. Lue lisää…

11. Viisi trendiä, jotka luovat ketterille yrityksille uusia mahdollisuuksia markkinoinnissa

Katson vuoteen 2020 ja kerron mitkä 5 trendiä luovat ketterille yrityksille paljon uusia markkinoinnin mahdollisuuksia rakentaa omaa mediaa ja ottaa omien asiakkaiden kanssa käytävää kommunikaatiota omaan haltuun perinteisen median portinvartijoilta. Lue lisää…