Loimme suomalaisten nuorten aikuisten mediankäyttötapoja ja muuttunutta B2B-hankintakäyttäytymistä tutkineiden selvitysten pohjalta kolme ostajaprofiilia, joiden avulla sisältöstrategiasi osuu jatkossakin maaliin.
Tulevaisuuden B2B-päättäjät eivät odota, että joku myy heille ratkaisun. He etsivät sen itse. Ymmärtämällä, miten erilaiset tulevaisuuden B2B-päättäjäprofiilit käyttävät mediaa, tekevät päätöksiä ja vaikuttavat yhteisöissään, voit luoda heille sisältöjä, jotka puhuttelevat ja ohjaavat kohti hankintaa.
Alla oleva infograafi kokoaa kolme keskeistä tulevaisuuden ostajapersoonaa, jotka kuvaavat monia B2B-vastuualueiden nuoria päättäjiä ja vaikuttajia osuvasti jo nyt:
Mitä he odottavat sisällöltä harkitessaan hankintoja? Missä kanavissa heidät tavoitetaan ja millaisilla sisällöillä ja puheenparrella heidät vakuutetaan? Kurkkaa alta.
Lähteet: McKinsey (Future of B2B Sales), Gartner (Future of Sales 2025), Forrester, Edelman & LinkedIn (Thought Leadership Impact Study),
Deloitte (Millennial & Gen Z Survey), Accenture, PwC, HBR, Financial Times: Marketers courting Gen Z aim to hit the right notes, MLL:n Nuorten mediankäytön kysely 2024, Civic Engagers -verkoston Media & Civic Engagement among Youth in Finland, Some ja nuoret -tutkimus (eBrand 2022), NIQ Nielsen Consumer (Connecting with Gen Z: The demographic science behind effective marketing)