Johanna Gullichsen on kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia design-brändejä. Sen päätuotteet ovat Suomessa suunnitellut ja kudotut, laadukkaat kankaat. Niiden geometriset kuviot ovat helposti tunnistettavia ja monet niistä ovat olleet tuotannossa jo yli parikymmentä vuotta.
Yritys on perustettu vuonna 1989. Se on kasvattanut määrätietoisesti kansainvälistä brändi-tunnettuuttaan ja myyntiään. Varsinkin Japani on sille tärkeä kohdemarkkina. Yrityksen verkkosivusto ja -kauppa haluttiin saada vastaamaan brändin ja asiakkaiden kasvaneita tarpeita ja vaatimuksia.
Suunnittelun tavoitteena oli luoda immersiivinen brändi-sivusto. Keskeiseksi suunnittelun elementiksi otettiin verkkokauppa, koska sen merkitys on kasvanut vuosi vuodelta. Haasteena oli yhdistää brändi-sivusto ja verkkokauppa toisiaan täydentäväksi kokonaisuudeksi.


Brändi-sivuston alustaksi valikoitui WordPress. Lisäosilla siihen on yhdistetty WooCommerce-alustalla toimiva verkkokauppa sekä lippulaivaliikkeen kassajärjestelmä ja varastokirjanpito-ohjelmisto.
Brändi-sivusto ja verkkokauppa lanseerattiin vuoden 2020 lopulla. Siitä lähtien kävijämäärät ja myynti ovat olleet tasaisessa nousussa.
234%
Verkkokaupan myynnin kasvu
Johanna Gullichsen on suomalainen tekstiilisuunnittelija
Vuonna 1989 perustettu design yritys tuottaa laadukkaita kudottuja kankaita, sisustustuotteita sekä asusteita. Sisustuskankaissa kauniit pinnat ja sidokset yhdistyvät geometriseen kuviointiin. Lippulaivaliike, suunnittelustudio ja toimisto sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa.