I-Mediat yhdisti maakuntamediansa Ilkan ja Pohjalaisen, ja uusi julkaisu Ilkka-Pohjalainen lanseerattiin alkuvuodesta 2020. Kubon suunnitteleman uuden brändin lanseerauskampanjan ideana oli murtaa stereotypioita ja rohkaista ihmisiä ottamaan asioista selvää lukemalla uutta Ilkka-Pohjalaista.
Tavoitteena oli rakentaa Ilkka-Pohjalaisen brändiä vahvasti alueellisena, asukkaita lähellä olevana ja kiinnostavana mediana.
Lanseerauskampanjassa keskeisessä roolissa oli mainosfilmi, jota näytettiin alueellisessa televisiossa, digimainonnassa ja I-Medioiden omissa kanavissa. Mainosvideoita päädyttiin tekemään kaksi erilaista noin 30 sekunnin pituista filmiä, jotka versioitiin eri kanaviin. Videota käytettiin myös myynnin tukena.
Mainosvideon idea pohjautui Ilkka-Pohjalaisen brändilupaukseen parantaa lukijoiden ymmärrystä maailmasta. Alustava, uuden tuotteen brändiä tukeva idea mainosvideoon luotiin kampanjan konseptointivaiheessa, jolloin kampanjan sloganiksi valittiin Laajenna tajuntaasi.
Laajenna tajuntaasi -kampanjan kokonaisuus
- Mainoselokuva
- Kampanjasivusto
- Somemainonta
- TV-mainonta
- Display-mainonta
- Radiomainonta
- Printtimainonta
- Suoramainonta

Asiakas & toimiala
I-Mediat Oy on monikanavainen digitaalinen mediatalo, joka julkaisee monikanavaisia maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtiä ja tuottaa sekä digitaalisia että painettuja markkinointi- ja viestintäpalveluja yrityksille, yhteisöille ja kuluttajille. Kubo on ollut I-Medioiden kumppani keväästä 2018. www.i-mediat.fi