Mitä ajattelemme

Maksoin saadakseni nähdä yritysten sisältömarkkinointia – Case Peak Performance ja North Face

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 10.3.2014

Maksoin äskettäin 8 euron lipun päästäkseni katsomaan kahden yrityksen sisältömarkkinointia. Kaksi dokumenttia: Peak Performancen Between Places ja The North Facen Mission Antarctic. Relaa.comin järjestämä leffailta.


Between Places on näistä enemmän elämyksellinen dokumentti arktisesta kiipeilystä ja purjeveneilystä Grönlannin rannikolla. 
The North Facen Mission Antarctic on enemmän osa vaatemalliston markkinointia, vaikka leffasta sitä ei huomaa. Koko leffa on liitetty The North Facen Steep Series malliston markkinointiin, mikä näkyy hyvin saitilta. Dokumentti ei tätä alleviivaa, ja hyvä niin. Siksi se toimii, ei ole ilmaiseksi katsottavissa, maksusta toki Vimeosta löytyy. Suosittelen seikkailunnälkäisille.
Kaikkien markkinoijin kannattaa tutustua tarkemmin näihin kahteen esimerkkiin ja kysyä: minkälainen dokumentti, josta kuluttajat ovat valmiit maksamaan, sopisi minun yritykselleni. Sen jälkeen voikin miettiä, miten se kannattaisi toteuttaa ja mitä kaikkea koko projektista saisi irti oman liiketoiminnan parantamiseksi.