Mitä ajattelemme

Kuusi tarinaa digitalisoitumisesta

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 17.12.2014

Tämän Kubon blogin lisäksi bloggaan, kuratoin ja puhun säännöllisesti Digitalist Networkin mediassa ja tapahtumissa. Digitalist on verkostona toimiva asiantuntijoiden joukko, joiden tavoitteena on digitalisoida suomalaista liike-elämää. Kokosin tähän kuusi aiemmin Digitalistissa julkaistua kirjoitustani yritysten digitalisoitumiseen liittyvistä aiheista. Tervetuloa seuraamaan myös Digitalistia.

Digitalisoinnin 3 oikein ja 2 väärin, pahasti väärin

Meillä suomalaisilla on kaikki osaaminen, asenne ja varallisuus, joita tarvitaan Suomen digitalisoimiseen ja uuteen menestykseen nostamiseen. Ei tarvitse kuin välttää ne virheet mitä kahdenkymmenen viime vuoden aikana on toistettu ja alkaa tehdä asioita uudella tavalla. Lue lisää…

Median tulevaisuus ja 13 trendiä – mitä media on vuonna 2030?

Miltä media näyttää tulevaisuudessa? Miltä media näyttää vuoden 2030 jälkeen? Katson kristallipalloon ja kärjistän. Hernettä on turha vetää nenään. Sen sijaan kannattaa lukea ymmärtääkseen. Ja kannattaa luoda oma perusteltu tulevaisuuskuva. Lue lisää…

Suomalaisuudesta, robottiautoista, 80-luvusta ja tulevaisuudesta

Suomalainen ei usko ennen kuin näkee. Tämä klisee tuntuu olevan aivan liian totta digitalisoitumisen hyödyntämisessä. Digitalisoituminen muuttaa toimialojen liiketoimintalogiikat, mikä tulee järjestään yllätyksenä toimialalle kuin toimialalle. Suomalainen kun uskoo vasta kun näkee, ja kun voi nähdä, ollaan jo pahasti myöhässä ja yllättyneitä. Lue lisää…

Miksi hyvät sisällöt ovat entistäkin tärkeämpiä digitaalisena aikana?

Parhaimmillaan verkkokauppa rakentaa sisällöllisin keinoin itsestään median. Varusteleka on paitsi Euroopan suurin oman alansa verkkokauppa, myös kiinnostava media. Menestysresepti, jota ei olisi syntynyt ilman hyviä sisältöjä. Lue lisää…

Miksi yritys tarvitsee henkilöbrändejä ja miten asiantuntija brändää itsensä?

Mainio työkalu oman asiantuntijuuteen pohjautuvan henkilöbrändin rakentamiseen on oma henkilökohtainen sisältöstrategia, jotta omasta asiantuntijuuden rakentamisesta tulisi suunnitelmallisempaa, tavoitteellisempaa ja tuloksellisempaa. Harva asiantuntija on kuitenkaan tehnyt itselleen sisältöstrategiaa. Lue lisää…

Sisältömarkkinoinnin tulevaisuus – hypestä krapula vai askel eteenpäin

Kun mainostoimistot palkkaavat uuden copyn “content editor” – tittelillä aiemman “copy writerin” sijaan, sisältömarkkinointi on selvästi hypessä. Jokainen markkinointiviestintäalan toimija haluaa napata kasvavasta sisältömarkkinoinnin markkinasta omansa pois, osasi sitten sisältömarkkinointia tai ei. Lue lisää…