Mitä ajattelemme

4 kuumaa sisältömarkkinoinnin trendiä maailmalla

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 1.9.2016

Maailman tunnetuin sisältömarkkinoinnin asiantuntija Joe Pulizzi valmistelee parhaillaan alan suurinta konferenssia Content Marketing World 2016. Niinpä on juuri sopiva hetki ottaa yhteyttä sisältömarkkinoinnin pioneeriin ja kysyä mitkä ovat keskeisimmät tarinankerronnan trendit juuri nyt?

1. Sisällön promoamisen merkitys kasvaa

“Yritykset lisäävät merkittävästi markkinointibudjetissa rahaa sisältöjen jakamiseen ja promoamiseen. Yritykset ovat alkaneet ymmärtää, että pelkkä sisältöjen tuotanto ei riitä. Yleisö ei tule sisältöjen äärelle ilman merkittävää panostusta sen hankkimiseen.”

2. Brändit ostavat mediabrändejä

“Yritysbrändit ostavat yhä enemmän mediabrändejä ja blogeja. Tämä voi olla vuoden 2017 iso tarina. Yritykset ovat kärsimättömiä oman yleisön hankkimisessa ja niillä on rahaa mediabrändien ostoon, joten tämän trendin yleistyminen on vain ajan kysymys ennen kuin siitä tulee yksi pysyvä osa sisältöstrategiaa.”

3. Sisältöbrändit kasvavat

“Kun sosiaalisen median alustat, kuten Facebook, jatkuvasti muuttavat sääntöjään, sisällön kotipesien ja laajempien sisältöbrändien kasvu jatkuu voimakkaana.”

4. Printin paluu ei ole yllätys

“Lisäksi haluan vielä sanoa, että ei kannata yllättyä, jos printti tekee paluun kaiken sirpaleisen ja epämääräisen verkkosisällön keskellä.”
Kiitos @JoePulizzi trenditerveisistä  ja tervetuloa Helsinkiin syyskuussa!
Joe Pulizzi saapuu Content Marketing Worldin jälkimainingeissä Helsinkiin kertomaan suomalaisille yrityksille, miten loistavat sisällöt lisäävät myyntiä ja kasvattavat tulosta. Luvassa myös konkreettisia kansainvälisiä esimerkkejä toimivasta sisältömarkkinoinnista ja siitä miten sisältöjen avulla rakennetaan yritykselle kestävä kilpailuetu kilpailijoihin nähden.

Tervetuloa Helsinkiin Vanhalle Ylioppilastalolle 27.9. Lippukaupan kautta. Klikkaa siis sisään varaamaan paikkasi nyt.

Joe Pulizzi on maailman tunnetuin sisältömarkkinoinnin asiantuntija, joka on perustanut toimialan suurimman tutkimus-, konsultointi- ja koulutusorganisaation Content Marketing Instituten sekä alan suurimman tapahtuman Content Marketing Worldin. Joe on itse kasvattanut perustamansa yrityksen pienestä startupista toimialansa suurimmaksi yritykseksi, joten hän tietää miten konkreettisesti sisältöjen avulla yritys kasvatetaan isoksi.