Matti Lintulahti

Tervetuloa lukemaan pientä sisältömarkkinoinnin opastamme. Oppaamme jakaantuu kolmeen osaan. Ensimmäisessä kerromme miksi, toisessa miten ja kolmannessa inspiroimme valikoitujen kirjoitustemme keinoin.

1. Miksi sisältömarkkinointia tarvitaan?

Kolme syytä miksi yritysten kannattaa auttaa asiakkaitaan sisältöjen keinoin ja hyödyntää sisältömarkkinointia.

Koska asiakkaan ostoprosessi on muuttunut

Ostaminen on muuttunut. Nykyajan ostaja hakee tietoa itsenäisesti ja näkymättömissä. Kun lopulta näet hänet, hän on jo vertaillut, karsinut ja vakuuttunut vaihtoehdoista. Jos et tarjoa hänelle tietoa ja näkemyksiä varhaisessa vaiheessa, olet jo hävinnyt.
Lue lisää…

Koska asiakas ostaa merkityksiä, tarinoita ja suurempaa syytä.

Simon Sinekin kultainen ympyrä, Golden Circle, paljastaa yritysten markkinointiviestinnän, myynnin, tuotekehityksen ja koko olemassaolon ongelmat. Jos yritys keskittää kaiken voimansa siihen mitä se tekee, liiketoiminta vaikeutuu vuosi vuodelta. Jos sen sijaan tekemisen ytimessä on vastaus kysymykseen miksi yritys tekee mitä se tekee, sillä on pysyvä kilpailuetu muihin nähden.
Lue lisää…

“Ihmiset eivät osta mitä yritys tekee, he ostavat miksi yritys tekee sen.”

Koska media on muuttunut, jokainen yritys tarvitsee oman median

Tänään mainostajan on aikaisempaa helpompi tavoittaa asiakkaat oman median avulla, tulevaisuudessa vielä helpommin. Yritysviestinnän ammattilaisten määrän kasvu jatkuu ja toimittajien määrän lasku jatkuu. Financial Times puhuu korporaatiomedian invaasiosta. Yritykset investoivat maailmalla  ja Suomessa omaan mediaan.
Lue lisää…

2. Miten sisältömarkkinointia tehdään?

Aloita sisältöstrategiasta

Näillä seuraavilla vinkeillä kannattaa lähteä liikkeelle tekemään sisältömarkkinointia. Aina kannattaa aloittaa sisältöstrategiasta. Kun suunnitelma on hyvin tehty, toteutus onnistuu tutkimustenkin mukaan tuloksellisemmin.
6 vinkkiä miten tehdä hyvä sisältöstrategia
Sisältöstrategian tekeminen ei ole vaikeaa. Kyse on tavoitteellisesta suunnitelmasta, jonka toteuttamiselle hommataan resurssit ja jonka toteutumista mitataan ja parannetaan koko ajan. Tässä kuusi vinkkiämme onnistuneen sisältöstrategian luomiseen.
Lue lisää…
10 kohdan opas sisältömarkkinointiin
Kun mietit sisältömarkkinointia, niin nämä kymmenen asiaa kannattaa suunnitella hyvin, jotta homma onnistuisi ja toisi tuloksia.
Lue lisää…

3. Inspiraation lähteeksi

Tässä kuusi hyvää kirjoitustamme inspiraation lähteeksi:
9 vinkkiä onnistuneen oman median rakentamiseen
Paras sisältömarkkinointi lähtee aina asiakkaan tarpeesta ja niistä kanavista, joissa hän luonnollisesti on ja luonnollisesti liikkuu. Asiakkaan tarpeet asettavat aina suuren haasteen suunnittelulle ja toteuttamiselle, eikä siinä voi tehdä oikopolkuja.
Lue lisää…
5 keinoa kasvaa ja saada uusia asiakkaita
Haluamme jakaa näkemyksen kasvusta ja uusista asiakkaista. Miten kasvaa? Miten saada uudet asiakkaat innostumaan juuri sinusta? Tähän kysymykseen meillä on yksi vastaus: entä jos alettaisiin oikeasti ja aidosti auttaa asiakkaita. Helppo sanoa, vaikea tehdä. Tässä tarina innovoivasta ja kasvuhakuisesta yrityksestä, joka oikeasti ja tuloksellisesti auttaa asiakkaitaan, ja mitä jokainen yritys voi siitä oppia.
Lue lisää…
Näin teet hyvää printtimediaa
Miten tehdä hyvää asiakaslehteä, joka palkitaan vuoden lehtilanseerauksena? Lue mitä voimme oppia Norwegianin N-lehdestä, joka kerää kehuja maailmalla, eikä syyttä.
Lue lisää… 
Asiakaskokemus kilpailueduksi
Informaatioteknologia ja sosiaalinen media siirtävät valtaa kuluttajille. Tarjonta on ylittänyt kysynnän ja yritykset kilpailevat samoista asiakkaista. Tästä syystä yrityksen menestys riippuu entistä enemmän sen kyvystä pitää asiakkaansa.
Lue lisää… 
Kuoleman laaksosta menestykseen
Vincit on todennäköisesti Suomen paras ja innovatiivisin firma mitä tulee tarinoiden ja tarinankerronnan hyödyntämiseen. Tarinallisuus on läsnä kaikessa aina toimiston sisustuksesta, viestintään ja strategiaprosessiin.
Lue lisää…
Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2015
45 prosenttia suomalaisista sisältömarkkinointia tekevistä yrityksistä kokee sisältömarkkinoinnin olevan joko erittäin tehokasta tai tehokasta. Tehokkaat sisältömarkkinoijat ovat muita useammin tehneet dokumentoidun sisältöstrategian. Tämä ja muut tutkimuskyselymme löydökset Sisältömarkkinoinnin trendit 2005 raportissamme.
Lue lisää…