Palvelut

Sisältöstrategia

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 28.9.2023

Hyvä sisältöstrategia on tavoitteellinen suunnitelma ja jatkuva oppimisprosessi.

Sisältöstrategia on tavoitteellinen suunnitelma, joka ohjaa yrityksen sisältömarkkinointia.

Sisältömarkkinoinnin avulla voidaan vaikuttaa haluttuihin kohderyhmiin, ja sisältöstrategia määrittää, miten oikeanlaisia sisältöjä tuotetaan suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti oman yrityksen liiketoiminnan parantamiseksi. 

Teetkö sisältöjä, mutta et tiedä miten mitata tuloksia? Onko sinulla jatkuva resurssipula?  Sisältöstrategia toimii punaisena lankana sisältömarkkinoinnin suunnittelulle ja toteuttamiselle, kun se on suunniteltu huolella liiketoiminnan strategisista lähtökohdista käsin ja valituille kohderyhmille.

Miten sisältöstrategia toteutetaan?

Hyvin tehty sisältöstrategia on tavoitteellinen suunnitelma, joka on ymmärrettävästi dokumentoitu ja koko sisällöntuotannon tiimin aktiivisessa käytössä. Se kiteyttää kohderyhmät, joille sisältöjä tehdään, kuvaa, miksi ja miten kohderyhmiin halutaan vaikuttaa, ja määrittelee, miten ja millaisia sisältöjä tuotetaan. Se on myös jatkuva oppimisprosessi. 

Sisältöstrategia luodaan asiakasymmärryksen pohjalta. Toteutustapoja on monia, mutta me Kubossa ajattelemme kaiken muun olevan turhaa, jollei tiedossa ole, ketä halutaan puhutella ja miksi. Kun tunnemme yleisömme, voimme suunnitella sisällöt juuri heille. 

Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia.  Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.