Palvelut

Mittarit ja analytiikka

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 25.9.2023

Tuloksellinen analytiikka pohjautuu strategiaan, mitattaviin tavoitteisiin ja oikein valittuihin mittareihin.

Verkkosivuston, somen ja uutiskirjeiden analytiikka on välttämätön työkalu viestinnän ja markkinoinnin arviointiin, kehittämiseen ja johtamiseen.

Analytiikan avulla kerätään arvokasta dataa, tulkitaan sitä liiketoiminnan tavoitteiden asettamista näkökulmista ja kehitetään toimintaa ketterästi jatkuvasti parantaen. Analytiikan avulla yritykset ja organisaatiot saavat irti enemmän omista markkinoinnin ja viestinnän panostuksistaan.

Perustana mitattavat tavoitteet ja niiden mittarit

Tuloksellinen analytiikan hyödyntäminen lähtee aina liikkeelle selkeistä sisällöille, viesteille ja markkinoinnin toimenpiteille asetetuista mitattavista tavoitteista ja niiden mittareista. Tavoitteita seurataan tarkoituksenmukaisesti valituilla analytiikan työkaluilla ja onnistumista mitataan erityisesti verkossa, sovelluksissa  ja sosiaalisen median kanavissa. Jo pelkästään Google Analyticsiä ja sosiaalisen median palveluiden omia työkaluja käyttämällä päästään pitkälle sisältöjen ja toimenpiteiden kehittämisessä.

Me Kubossa tarjoamme analytiikan osaamista ja näkemystä erityisesti mitattavien tavoitteiden asettamiseen ja seurantaan sekä toimenpiteiden optimointiin ja parantamiseen analytiikkatyökalujen tuottaman tiedon perusteella.

Kubo on strateginen ja luova sisältötoimisto, ja me kubolaiset joukko intohimoisia sisältömarkkinoinnin, viestinnän, markkinoinnin, tarinankerronnan ja designin ammattilaisia.  Olemme tunnettuja uusista ideoista, laadukkaasta työstä, inhimillisestä otteesta sekä tuloksellisesta viestinnästä ja brändin rakentamisesta.