Anna Kurkela-Vilén

Kubon tuore strategi Minna Ristolainen on digitaalisen markkinoinnin ja Social Commercen moniosaaja, joka auttaa yrityksiä hyödyntämään sosiaalisen median ratkaisuja osana asiakkaiden ostopolkuja. 

Tervetuloa Kuboon Minna! Nyt olisi kahden minuutin hissipuheen paikka, kerro itsestäsi. 

Olen digitaalisen markkinoinnin moniosaaja, jolla on laaja kokemus erityisesti somesta, verkkokaupoista ja digisisältöjen suunnittelusta. Verkkokauppojen parissa olen työskennellyt vuodesta 2008 lähtien ja digitaaliseen markkinointiin olen perehtynyt sekä inhouse-tekijänä että mediatoimistopuolella. Osaamisessani humanistinen ja luova näkökulma yhdistyvät datan hyödyntämisen kanssa.

Kerro vielä tarkemmin, millaisia vahvuuksia sinulla on – ja mikä saa sinut innostumaan.

Vahvuuksiani ovat erityisesti innostunut ja ratkaisukeskeinen asenne, luovuus ja organisointikyky sekä monipuolinen työ- ja koulutushistoria. Työssä sytyn erityisesti asiakkaan tavoitteiden saavuttamisesta ja ratkaisujen keksimisestä sekä uuden ideoinnista. Haluan kehittää asiakkuuksiani kokonaisvaltaisesti eteenpäin ja löytää ratkaisuja liiketoiminnallisiin haasteisiin, olla asiakkaideni kumppani, jonka näkemykseen he luottavat.

Vapaa-ajalla maalaan ja teen taidegrafiikkaa työhuoneellani, pyöritän netissä maatuska-aiheista verkkokauppaa ja koitan kohottaa kuntoa Itä-Vantaan lenkkipoluilla.

Strategin roolissa on hyötyä monipuolisesta työ- ja koulutushistoriasta. Millainen tausta sinulla siis on? 

Takataskusta löytyy kolme eri korkeakoulututkintoa median, käytettävyyden sekä humanismin aloilta. Työhistoriaani kuuluu muun muassa työskentelyä graafisena suunnittelijana, verkkokauppayrittäjänä, digitaalisen markkinoinnin ja verkkosivukehityksen vastaavana laivayhtiössä sekä viimeisimpänä sosiaalisen median ja luovien ratkaisujen strategina mediatoimistossa.

Millaisia digitaalisen markkinoinnin trendejä tai ilmiöitä nyt on vallalla? 

Somen puolella näen nousevana trendinä erityisesti Social Commercen eli somen merkityksen ja tekniset someratkaisut osana asiakkaiden ostopolkuja. Digitaalinen palvelu- ja ostokokemus tulee yleisesti olemaan jatkossa yhä tärkeämpi erottautumistekijä yrityksille.

Onko sinulla mottoa? 

Done is better than perfect. Jossain kohtaa omista luomuksista täytyy uskaltaa päästää irti ja saada valmista aikaan sen sijaan, että hioisi jokaista pilkkua suurennuslasilla.

Millaisin mielin aloitat Kubossa? 

Odotan mielenkiintoisia ja monipuolisia asiakasprojekteja ja tietenkin myös mukavia työkavereita!