Matti Lintulahti

Me kubolaiset uskomme Tekirin apinalauman lailla brutaaliin totuudellisuuteen yritysten viestinnässä ja sisällöntuotannossa. Siksi haastamme kaikki sisältö- ja viestintätoimistot tukemaan Faktabaaria. Lue alta lisää, miksi.
Elämme nyt totuuden jälkeistä aikaa, jossa valheilla pääsee suurvallan presidentiksi asti, faktoja vääristellään omien etujen ajamiseksi ja valheellisesta vihapuheesta on tullut valitettavan yleinen tapa hiljentää toisia ihmisiä.
Siksi tässä ajassa luotettavan ja totuudellisen tiedon tarjoaminen antaa, uskokaa tai älkää, kilpailuedun yrityksille. Kun ihmiset luottavat, he sitoutuvat yritykseen ja ovat herkempiä ostamaan luottokumppaniltaan. Oli kyse sitten kuluttajista tai yrityspäättäjistä.
Kehotamme asiakkaitamme aina pitämään faktat oikeina, ja kertomaan positiivisten asioiden lisäksi myös siitä, mikä on mennyt pieleen, ja mitä on opittu ja miten ongelmat on korjattu. Me kaikki olemme inhimillisiä ja yksilöt tekevät virheitä, myös yrityksissä. Kun virheen hetkellä muistaa pitää faktat kunnossa ja korjaa virheen avoimesti ja läpinäkyvästi, syntyy luottamussuhde joka kantaa pitkälle. Pelkään puhtaaseen kiiltokuvaan ei uskota.
Yritysviestinnässä faktojen pitää olla jopa parempia ja tarkempia kuin mediassa, koska lähtökohtaisesti yritysten viestintään luotetaan vähemmän kuin mediaan. Luottamus pitää ansaita, mutta kun sen saa, samalla saa kilpailuedun löperösti toimiviin yrityksiin nähden.
Faktat ovat tässä totuuden jälkeisessä ajassa erityisen tärkeitä. Vain niiden pohjalle voi rakentaa menestyviä yrityksiä, toimivia yhteiskuntia ja fiksua politiikkaa, joka tuo hyvinvointia meille kaikille.
Siksi tartuimme yrittäjinä haasteeseen, jonka viestintätoimisto Tekirin Harri Saukkomaa heitti. Annoimme Faktabaarin joukoille 500 euroa kunnallisvaalin vaaliväitteiden faktojen tarkistamiseksi. Samalla haastamme mukaan kaikki muut viestintätoimistot ja sisältötoimistot.
Menkää ja tukekaa Faktabaaria täällä, Mesenaatin joukkorahoituksessa.