Mitä ajattelemme

Mielenkiintoisten sisältöjen kesäkurssi paremmista sisällöistä kiinnostuneille

Kirjoittanut Matti Lintulahti | 30.6.2016

Valitsimme jo julkaistuista kirjoituksistamme muutaman valitun palan kesälukemiseksi sisältöjen kesäkurssiksi. Olkaa hyvät ja nauttikaa heinäkuusta.

 1. Instagramissa aitoudella on merkitystä

Miksi yksi kuva saa triplasti enemmän tykkäyksiä Instagramissa kuin toinen – ja mitä väliä sillä oikeastaan on? Mitä peukkujen määrä kertoo ja mitä ei? Milllainen merkitys aitoudella on? Lue lisää…

2. Videotrendit 2016

Video on tullut jäädäkseen. Viisi vuotta sitten pohdittiin, tehdäänkö videota vai ei, nyt valinnat tehdään, liven, animaation, liikkuvan valokuvan ja tubetuksen välillä. Kubon trendikatsaus videoihin laittaa vaihtoehdot riviin ja sopii myös videonoviiseille. Lue lisää…

3. Periscope, Snapcat ja livestriimaus puntarissa

Neljä syytä miksi uusissa reaaliaikaisissa videokanavissa ei kannata olla. Ja neljä ohjetta olla siellä oikealla tavalla kokeilemssa ja oppimassa. Lue lisää…

4. Mitä sinun pitää tietää podcasteista?

Seitsemän olennaista asiaa podcasteista ja kolme vinkkiä miten tehdään menestynyt podcast. Lue lisää…

5. Virtuaalitodellisuus mullistaa tarinankerronnan

Virtuaalitodellisuus tuo elämyksellisyyden uudelle tasolle ja tarjoaa huikeat mahdollisuudet sisältömarkkinoinnille. Laitteiden nopean kehityksen ansiosta hyvistä sisällöistä on huutava pula. Pioneerit keräävät nyt potin. Lue lisää…

6. Printin paluu – Miksi ihmeessä?

Digibrändit ovat alkaneet julkaista omia erittäin hyvin tehtyjä printtilehtiä kuten Uberin Momentum, Airbnb:n Pinapple ja Net-a-porterin Porter sekä Allrecepies ja Politico. Jopa Facebook luottaa työntekijäviestinnässään printtijulkaisun voimaan. Miksi ihmeessä? Lue lisää…

7. Tulevaisuuden tietokirjan 7 ominaisuutta

Tietokirja on kaikkea muuta kuin kuollut. Mutta entisillä eväillä ei enää pärjää. Tietokirjailija kertoo, mitkä ovat 7 menestysominaisuutta tulevaisuuden tietokirjoille? Lue lisää…

8. Mielenkiintoisten sisältöjen tuotanto on isoin haaste yrityksille

Mielenkiintoisten sisältöjentuotan­to on toiseksi suurin haaste yrityk­sille aikapulan jälkeen. 69 % yrityksistä aikoo panostaa tulevan 12 kuukauden aikana paljon aikaisempaa enemmän mielenkiintoisten sisältöjen tuotantoon. Tämä selviää Sisältömarkkinoinin trendit Suomessa 2016 -tutkimuksesta. Lue lisää…