Jarmo Hovinen

Kun reilu vuosi sitten käynnistimme Kubon, halusimme lähteä nostamaan Suomea uuteen menestykseen. Halusimme tehdä tämän auttamalla yrityksiä löytämään ja kertomaan oman ainutlaatuisen tarinansa.
Koska emme ole mainostoimisto emmekä viestintätoimisto, meiltä on kysytty, että mitä Kubo oikein tekee. Kävimme asioita tammikuun viikonloppuna läpi ja kiteytimme tekemisemme viiteen kohtaan. Niiden avulla autamme suomalaisia yrityksiä menestymään paremmin. Olemme saaneet nöyrän kiitollisena nähdä, että homma toimii ja suuntamme on oikea. Tähän suuntaan haluamme jatkossakin kulkea yhdessä suomalaisten yritysten kanssa.
Näin siis autamme yrityksiä menestymään:

1. Strategian suunnittelu

Jos tiedät mikä on yrityksesi tarkoitus ja miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut yrityksestäsi, onnittele itseäsi. Jos vielä pystyt kiteyttämään viestisi ja kertomaan sen kaikille, yrityksesi markkinointiviestinnän strategia ja tarina on kunnossa. Hienoa! Voit lähteä toteuttamaan sisältömarkkinointia ja rakentamaan yrityksesi omaa mediaa.
Jos kuitenkin epäilet, onko yrityksesi tarina kunnossa, ota yhteyttä. Teemme sitouttavalla työpajamenetelmällä yrityksellesi markkinointiviestinnän strategian ja sisältöstrategian. Sparraamme tarinankerronnan ja sisältömarkkinoinnin keinoista ja mahdollisuuksista.
Selvitämme, miten ja miksi asiakkaasi ostaa. Hankintaprosessin tunteminen mahdollistaa ostajan johdattelun oikeiden sisältöjen avulla hankintaprosessin portaalta toiselle ja lopulta ostavaksi asiakkaaksi. Myyntisi helpottuu ja lisääntyy.

2. Sisältömarkkinointi ja sisällöntuotanto

Yrityksen oman median tarinallinen konsepti kertoo, miksi yrityksesi on olemassa ja miksi yrityksesi auttaa asiakasta. Sitouttavan työpajatyöskentelyn avulla rakennamme yrityksellesi käyttökelpoisen sisältömarkkinoinnin suunnitelman, jota lähdemme yhdessä toteuttamaan pitkäjänteisesti, tavoitteellisesti ja mitattavasti.
Kuukausittaisen ohjausryhmätyöskentelyn avulla johdamme sisältömarkkinoinnin tekemistä ja seuraamme onnistumisia.
Median ammattilaisina sisällöntuotanto on meille kiinteä osa tekemisemme ydintä. Meiltä saat liiketoimintaasi parantavat artikkelit, oppaat, valokuvat, videot, animaatiot, uutiskirjeet, verkkosivustot, painetut lehdet, tapahtumat ja paljon muuta.

3. Design & brändi

Visuaalinen ilme on keskeinen osa yrityksesi tarinaa ja menestymistä. Olet sitä miltä näytät. Me uudistamme brändisi ilmeen alusta lähtien. Uusi logo, ilme, värimaailma ja graafinen ohjeistus luovat perustan tarinankerronnalle ja kommunikaatiolle asiakkaittesi kanssa. Saat meiltä kaiken tarvitsemasi visuaalisen suunnittelun aina vinjettikuvista ja tuote-etiketeistä videotuotantoihin ja animaatioihin.
Me autamme sinua viestimään vaikuttavasti visuaalisin keinoin, oli sitten kyse strategian jalkauttamisesta henkilöstölle tai uuden tuotteen lanseerauksesta.

4. Markkinointiviestinnän toimenpiteet

Teemme asiakkaillemme kaikkia tarvittavia markkinointiviestinnän toimenpiteitä osana kokonaisuutta. Hallitsemme niin perinteiset kuin uudet digitaaliset ja sosiaalisen median toimenpiteet.
Tekemisemme ytimessä ovat tarinankerronnan keinot ja sisältömarkkinointi. Koskettavien tarinoiden merkitys markkinointiviestinnässä voimistuu. Perinteisen median väistyessä ja uusien kanavien ja medioiden syntyessä hyvien sisältöjen ja tarinoiden merkitys korostuu.
Tarina on vahva väline, kun sitä käytetään oikein. Oikein tuotetut ja toimitetut sisällöt ja tehdyt toimenpiteet kantavat ja tukevat yrityksesi tarinaa, joka mahdollistaa paremman menestymisen.

5. Ulkoistettu markkinointiyksikkö

Pk-yritysten markkinoinnin ja viestinnän helpottaminen ja kehittäminen on lähellä sydäntämme. Uskomme, että pk-yrityksissä on Suomen tulevan menestymisen salaisuus.
Halutessasi toimimme yrityksesi ulkoistettuna markkinointi- ja viestintäyksikkönä. Hoidamme kaiken mitä yrityksesi markkinointiviestintä tarvitsee. Olemme paikalla aina, kun tarvitaan ja usein jo ennen sitä. Teemme kaiken sovitusti ja raportoimme kuukausittain.
Asiakkaamme kiittelevät meitä sanoilla: “Kiitos että olette olemassa!” Tavoitteenamme on tyytyväinen asiakas. Ei vähempää.